בקצרה על הריצה:

שמורת רמת נדיב, דרומית לזיכרון יעקוב, חולשת בגובה על כל אזור זיכרון, קיסריה, מעגן מיכאל והים ומציגה נוף מדהים.

תוכן עניינים

נגן וידאו

בשמורה ישנם שלושה מסלולי טיול לפני צבעים, כל המסלולים מתאימים לטיולים וטיולי משפחה, כל אחד לפי קושי ורמת המסלול.
פירוט על שבילי הטיול בשמורה, כנסו לטיולי המשפחה שלנו באתר.

בריצה שלנו אנחנו נשלב מקטע יריץ (כלומר ניתן לרוץ בו בצורה נוחה וקלה) מנחל תנינים אל עבר שמורת הנדיב ומשם נטפס על למצפה ונצא לסיבוב בשבילים הטיולים בשמורה.

• למעוניינים לקצר את המסלול, יכולים להגיע ישירות לשמורה ולהסתובב שם במסלולי הטיול ולחסוך להם את המקטע מנחל התנינים וחזרה, למרות שאלו מקטעים יפים בעונה.

אנחנו נגיע לנחל תנינים בדיוק בנקודה שבו כביש 654 פונה בחדות ימינה אל עבר פארק אלונה.
שם נחנה ונתחיל בשביל לבן רחב לרוץ על עבר רמת הנדיב.

כמספר קילומטרים נרוץ בין שדות בשבילים רחבים ונוחים עד שנחצה בזהירות את כביש 652 לכיוון זיכרון יעקוב.

לאחר כקילומטר נעבור מימיננו את מחצבת בנימינה, מחצבה שיצרה עמק ענק עם מספר שבילים שחוצים אותו, אנחנו לא ניכנס משם, אלא נמשיך על השביל לכיוון מצפור חוטם.

• שימו לב שהסימון שבילים של שביל ישראל שגוי! הוא יוביל אתכם למסילת רכבת ישראל ומשם לא תוכלו לעבור.

ממש רגע אחרי שעוברים מתחת לגשר, ישנו גרם מדרגות מימין שעולה מעלה ובעצם רץ על השלוחה ממש מעל פסי רכבת ישראל.
מהר מאוד נגיע לסימון שבילים של שביל ישראל.

עולים בשביל ישראל, זה מקטע טכני בעליה, אבל הוא קצר, ורוב העלייה במסלול זה היא שם.

מצפור חוטם, נוף משוגע, עצרו לצילומים, מומלץ.

משם אנחנו יורדים בשביל האדום של השמורה אל עבר "צומת השבילים" , זה בעצם הצומת שממנה יוצאים שלושת מסלולי הטיול בשמורה.

שם נצא ללופ בתוך השמורה לפני שנגיע לאמת המים בעין צור למטה.

• שימו לב שמי שירצה להוריד שני קילומטרים, יכול בצומת זו פשוט לפנות ימינה , מזרחה, בסימון שבילים כחול אל עבר עין צור ולמעשה להוריד את כל הלופ הקטן שעובר בשמורה.

הסימון שבילים הכחול ייקח אתכם עד לעין צור, אי אפשר לפספס את אמת המים הנפלאה שם.
יש לכם את המעיין הקטן שם, תלוי תקופה שתגיעו הוא יהיה מלא במים.

מעין צור, אנחנו יורדים בירידה קצרה ומהירה למטה, עד החיבור חזרה לשדות שיקחו אותנו בחזרה לרכבים.

בדרך עוד תעברו במטעים שונים, תפוחים רימונים ועוד כמה עצים שלא הצלחתי לזהות מהם.

מהחנייה, תוכלו לנסוע דקת נסיעה בודדת אל עבר עין ירדנה, מקום נפלאה לשחייה קלה, או לחילופין להמשיך ברגל מספר דקות לאורך נחל תנינים, יהיו לכם מלא נקודות להיכנס לטבילה קצרה, לא חייבים להגיע עד לעין ירדנה.

תיהנו מהטבע, רוצו בזהירות.